lørdag 10. januar 2015

Hello Tanzania

Jambo!

Endelig trygt fremme i Dar es Salaam. Denne dagen føles ut som om den har vart i en uke. Vi ankom flyplassen i halv fire-tiden på morgenen idag, og dro rett til hotellet. Siden reservasjonen vår ikke gjalt før kl 12 samme dag, måtte vi betale 60 sure dollar for å få en seng å sove i frem til vi kunne sjekke inn. Og sove, det har vi gjort. Med unntak av et lite avbrekk for å sjekke ut og sjekke inn igjen, er det stort sett det vi har gjort i dag. I seks-tiden møtte vi noen av de andre i gruppen til middag og tok en liten tur ut for å ta ut litt mer penger. Jeg tok ut 400 000 for å være nøyaktig. Det er en så stor bunke at jeg ikke klarer å lukke lommeboken. Tanzanianske shilling har mange nuller i seg. I morgen skal vi ut å oppdage byen med de andre. Jeg har ikke fått noen skikkelig inntrykk av byen enda, men det får jeg sikkert etter i morgen. Ellers er det varmt og klamt her, noe som er litt ekstra deilig da jeg hører rykter om snø og orkan i Norge.

Her bor vi. Dette er det eneste bildet dere får i dag. Litt fordi det tar så lang tid å laste opp, men mest fordi det er det eneste bildet jeg har tatt i dag. 

xx

1 kommentar:

  1. Antar det var 400 000 Tanizaniske penger? :P hvor mye er det i norske penger? =)

    SvarSlett