onsdag 14. januar 2015

Dag 4 og 5

I går hadde vi noen veldig spennende forelesninger på universitetet. Vi har ulike forelesere som alle er spesialiserte på de temaene vi skal skrive om, så vi får masse relevant informasjon. I lunjen spiste vi på universitetets kafeteria og der betalte jeg 11 kroner for en stor tallerken med ris, bønner, beef og fried banana. Det smakte kjempegodt! Jeg lever for fried banana! En fin variasjon fra UiAs 80-kroners rekesalat.


Svett, klam og sulten. 

Universitetets kafeteria

Middag spiste vi av gategrillen og den bestod av biff, biter av fett og nanbrød med minst 3 hviløk på seg. Vi gikk hele kvelden og gulpet fett og hvitløk, og la oss med frykten for at vi mulighens ville bli kvalt av vår egen hvitløksånde i løpet av natten. Jeg vedder 10 000 TZS på at jeg fortsatt stinker når jeg blir hentet på Gardermoen i april,

Men vi overlevde for en ny dag, og i dag har vi også vært på universitetet for flere forelesninger. Jeg fikk også presentert problemstillingen min for hun som skal være min veileder. I kveld har vi vært ute og spist alle sammen, en siste kveld. For denne gangen. I morgen, fredag og lørdag blir vi spredt for alle Tanzanias vinder. Men forhåpentligvis går det ikke så alt for lang tid før vi sees igjen for vi planlegger og møtes igjen underveis.

3 kommentarer:

  1. Ikke bekymre deg for hvitløken, du. Det er nok det MINST skumle av det du spiser.... ?

    SvarSlett
  2. Ja, hvitløk går nok bra ;)
    Og håper dere klarer å få møttes noen ganger til der nede =)

    SvarSlett