mandag 19. januar 2015

Greetings from Kilwa

Fremme i Kilwa Masoko! En liten by ved kysten, beskrevet av Lonely Planet som «a sleepy coastal town». Eller, jeg vil nok ikke kalle det en by, mer en small town eller landsby med en hovedvei i asfalt og resten jordveier litt hardt påvirket av den begynnende regntiden. Her er det en NGO jeg skal jobbe litt med og jeg skal besøke et av prosjektene deres. Jeg er så heldig at jeg får bo hos en av de som driver organisasjonen. Han har et veldig fint og stort hus og jeg har fått et eget rom. Jeg trives veldig godt her, alle er veldig hyggelige og jeg får masse hjelp og nyttig informasjon som kommer veldig godt med. Jeg føler virkelig at jeg har kommet til riktig sted, denne organisasjonen driver med akkurat det jeg ønsker å skrive om. I dag har jeg vært på hovedkontoret deres hvor jeg fikk min egen pult og har sittet og lest og forberedt meg. Snart skal jeg ut i felten og gjøre intervjuer. Jeg har begynt å forstå hva foreleseren vår har ment med «klovnerollen» man påtar seg i begynnelsen av feltarbeidet. For det er akkurat det jeg føler meg som nå. Alt er veldig nytt og uvant og jeg prøver hele tiden å forstå sosiale koder og hvordan man skal te seg og si. Jeg tror og håper at det blir bedre med tiden. Fremover er planen egentlig bare å bli litt klokere på denne NGO-en, lære mer om prosjektene deres og samle data til oppgaven min.

Siden jeg bor hjemme hos en lokal familie får jeg med meg litt tanzaniansk kultur i samme slengen. Her får jeg smake på masse veldig spennende og god mat. Men det beste er nok «desserten» som består av et stort glass iskald mangojus. Nam.

Jeg blogger fra mobil-nettverk så det er litt dyrt og tregt. Får derfor ikke blogget så mye bilder fremover, men jeg tar det igjen senere når jeg får bedre nett. Tåa mi har blitt bitt av noe rart og nå er den veldig rød og feit.


Nå skal jeg ta en dusj, krype under myggnettingen og se resten av filmen jeg begynte på i går. Blåggæs. 

1 kommentar:

  1. OK, så da bor du i alle fall bra og trygt =) Høres spennende ut å bo så lokalt, å få oppleve så mye kultur!! =D

    Og så bra at du føler at dette passer det du vil skrive om! Du kommer helt sikkert til å tilpasse deg de lokale skikkene fort, for det er du jo så flink til =D

    Gleder meg til å logge inn hver dag videre framover, og forhåpentligvis kan jeg lære noe nytt av deg hver dag <3 stoor klem!

    SvarSlett