mandag 16. mars 2015

Safari dag II - Ngorongoro Crater

Ngorongoro Crater er noe av det mest fantastiske jeg har sett. Det er rett og slett magisk. Et vulkansk krater, det største (uoversvømte) krateret i verden og et UNESCO World Heritage Site. Verken ord eller bilder er tilstrekkelig for å beskrive synet av de nydelige fjellene som omringer en flate på nesten 300 km2 hvor flere ulike dyr bor og lever, men jeg skal prøve. 
 Vi startet på toppen av krateret og nøt utsikten. Jeg har aldri sett noe lignende. 

 Så begynte vi på nedstigningen på noen veldig humpete svingete veier. Litt over 600 meter tror jeg det var.
Helt nede kunne vi gå ut av bilen og se på sebraene som vandret fredfullt rundt oss. De er så utrolig fine og ser nesten ikke ekte ut.





 Bøffel, en av the Big Five.


Når man ser femten safaribiler på rad og rekke vet man at det er noe på gang. Her var det en klump av et neshorn man så vidt kunne skimte i det fjerne med en superkikkert. 

Hippos





 På utkikk etter løver.
 Vi så en stor løveflokk som lå og slappet av.




På andre siden av veien fikk vi plutselig øye på to løver til, de var varme og på jakt etter skygge, og satte straks kursen mot safaribilen vår. Så skjedde noe av det sykeste jeg har opplevd.

De kom sakte bortover og stod RETT VED SIDEN AV BILEN. Sjåføren startet motoren med en gang og flyttet bilen for at de ikke skulle legge seg under. Den ene la seg under en annen safaribil hvor sjåføren ikke fulgte med og det ble styr og støy for løven skulle absolutt ikke flytte seg. Så da stod de der og prøvde å skremme henne vekk, og jeg hadde hjertet i halsen da han skulle flytte på bilen. Men løven flyttet seg og ble heldigvis ikke påkjørt.





 Løveselfie. Herregud. My life has been made.
 Så spiste vi lunsj ved et vann fullt av flodhester.
 Tittei!
 Da vi kjørte forbi løvene igjen senere lå de og sov søtt i grøfta. Smelt! 


 En ung hannløve som spankulerte rundt. 


 For å toppe dagen fikk vi endelig se neshorn på "nært" hold.

Jeg endte med å kjøpe et nytt minnekort til kameraet i gift shoppen fordi jeg hadde tatt så mange bilder. For en fantastisk dag!

2 kommentarer:

  1. Igjen, så sykt mange fine bilder du har!!! De må blåses opp, rammes inn og henges opp på veggen, særlig noen av sebraene og løvene =D

    SvarSlett