søndag 15. mars 2015

Safari dag I - Tarangire Nasjonalpark

Herregud for en tur. Jeg mangler ord. Vi bestemte oss for å forlenge safarien med en dag, og har sett og opplevd så utrolig mye på de siste fire dagene at jeg må dele opp turen i flere innlegg. Her kommer første dag, så lag deg en god kopp te og sett deg godt til rette for her kommer helt vilt mange bilder.

Vi ble hentet i Arusha tidlig torsdag morgen av sjåføren og kjørte et lite stykke til Tarangire Nasjonalpark, som faktisk har vest-Afrikas høyeste andel elefanter. Her var det bare å glede seg. Vi kjørte en firhjulstrekker med åpent tak så vi kunne stå oppreist å se utover. Det tok ikke lang tid før vi fikk øye på de første dyrene. 


 Baobab-tre









 Deretter kjørte vi til et vannhull.
















 Lunsjplassen
På lunsj-plassen var det noen frekke aper som stjal mat fra turistene. Men det er jo umulig å bli sint på noen som er så søte. Lunsjplassen hadde fantastisk utsikt over Tarangire-elven, som under tørkesesongen er dyrenes eneste vannkilde. I det fjerne kunne vi se store elefantflokker som sakte beveget seg nærmere. ‘Breathtaking’ er det beste ordet jeg kommer på for å beskrive det synet.






Etter lunsj kjørte vi ned til Tarangire-elven for å se elefantene nærmere.


Vi ble også vitne til litt elefant-loove


 Helt på slutten av dagen kom vi over en løveflokk som hadde vært på jakt og fått seg en sebra til middag. Et liv blir til (elefantbaby) og et liv ender (rip sebra). It’s the circle of life

2 kommentarer:

  1. så sykt mange bra bilder Heidi! Og unner deg så sykt den reisen! Og gleder meg veldig til å se enda mer når du kommer hjem=D

    Gleder meg til å lese/se de andre safari-dagene =D

    SvarSlett
  2. Både Karina og jeg mener at mange av disse blir kjempeflotte bilder til å ha på lerret/glass på veggen! =D Sykt fine!

    SvarSlett