mandag 9. februar 2015

Livet i Kilwa 2

Internett svikter meg litt innemellom. Men dere går egentlig ikke glipp av mye.  Jeg tok en tur til sentrum her om dagen for å se meg litt om, men egentlig mest for å lete etter sjokolade. Ah, den evige sjokoladejakten fortsetter. Av en eller annen grunn er det ingen «where to find chocolate»-kapittel i Lonely Planet-boken min, så dette må jeg finne ut av på egenhånd. En stor plate med Cadbury får klare seg for denne gangen. Har dere forresten noen gang prøvd å oppbevare sjokolade i 32 grader pluss? Ikke gjør det. Natt til fredag ble jeg plutselig dårlig (ingen sammenheng med den smeltede sjokoladen. Heller noe dårlig gatekjøkkenmat) og brukte hele natten til å løpe frem og tilbake mellom rommet og badet. Hele fredag lå jeg langstrak og gjorde ikke mye. Det har vært en rolig helg med andre ord. Nå er det mandag igjen og jeg er tilbake på kontoret.  MEN, dere er sikkert lei skriblingen min så nå skal jeg prøve å laste opp litt bilder fra de siste dagene her.

Mat: onsdagens lunsj. Det hvite er ugali, Tanzanias nasjonalrett. Laget av maismel. Smaker egentlig ingenting, men man dypper det i saus og da blir det sånn passe spiselig. Den sprøstekte fisken ser litt annerledes ut enn fisken jeg finner i frysedisken på Prix. Jeg prøver å lære meg å spise den uten å svelge alle de bittesmå bena. (Og jeg føler at den ligger og ser på meg mens jeg spiser den. Føles grotesk ut) Jammen godt jeg ikke er kresen. Men jeg savner norsk mat, jeg skal innrømme det. Pappa kan vente seg en laaaang handleliste før jeg reiser hjem med mat som jeg går rundt og drømmer om.  Det første jeg skal gjøre når jeg kommer tilbake til storbyen er å løpe inn på den første vestlige restauranten jeg ser og bestille hamburger.

Noen bilder fra stranden:



Jeg har IKKE klappet denne lille søte pusen som går rundt huset og mjauer. Det er hva man kaller viljestyrke.


3 kommentarer:

  1. Så bra du lever, og føler deg bra igjen =)
    Skjønner at du savner norsk mat og sjokolade. er det mest melkesjokolade eller kokesjokolade de har der nede? =)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Har funnet melkesjokolade hittil, det er det jeg liker best. Tror jeg må til byen i dag og kjøpe mer. Heeeheeee :)))

      Slett
  2. Det er bra du finner melkesjokolade da! Og ja, du får unne deg en tur til byen så du får tak i mer. Noe digg må man jo ha når det er 40+ ;)

    SvarSlett