søndag 9. juli 2017

Tre kontinenter på fire dager

Da jeg skrev i forrige innlegg at vi hadde noen lange reisedøgn foran oss, overdrev jeg virkelig ikke. Det ble nemlig en litt lengre reise enn planlagt. Vi dro fra Auckland til Gold Coast mandag kveld, og skulle videre til Kuala Lumpur natt til tirsdag. Det ble istedenfor et ufrivillig stopp i Brisbane da flyet, like etter avgang fra Gold Coast, fikk motortrøbbel og måtte nødlande. Jeg har lagt ganske mange flyturer bak meg, men dette er første gang i mitt liv hvor jeg trodde det skulle bli min siste. Natten ble tilbrakt på hotell, og vi fikk ikke fly videre til Kuala Lumpur før tirsdag kveld. Dette førte til at vi kom til Hong Kong en dag senere enn planlagt og jeg rakk ikke flyet mitt til Vancouver. Hele hendelsen var ganske surrealistisk og litt skremmende. Det kom til og med på nyhetene.
Men det gjelder å se ting fra den positive siden, jeg fikk en natt på et fint hotell og en god frokost på flyselskapets regning, og en gratis busstur gjennom Brisbane, som virker som en nydelig by og må nok bli mitt neste reisemål.
Jeg vet å utnytte matkuponger 
Vi ankom Hong Kong på onsdag og tilbrakte ettermiddagen der med shopping og gatemat.
Torsdag kunne jeg endelig fly videre til Vancouver! Det føles helt fantastisk, ikke bare og endelig stå på fast grunn etter fire dager med reising og et styr uten like, men jeg er tross alt i en av min favorittbyer. Resten av juli skal jeg kose meg med sol og sommer, spise masse sushi og is, og nyte de siste ukene på reisefot før jeg drar hjem.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar