mandag 3. juli 2017

Mt. Cook

Med sine 3724 meter er Mt. Cook New Zealands høyeste fjell. Mt. Cook er en del av the Southern Alps, som er en fjellkjede på sørøya.
Været var ikke sånn kjempebra da vi kom dit, så det ble ikke noen fottur på meg. Men dagen etter var det helt knall, og jeg fikk noen fine bilder. Det er utrolig vakkert her!
Mt. Cook var det siste "ordentlige" stoppet på bussruten. Vi dro videre til Christchurch dagen etter, og ankom byen på ettermiddagen. Christchurch er faktisk den største byen på sørøya, men det føltes virkelig ikke som noen storby. I 2010 og 2011, opplevde byen to ganske kraftige jordskjelv som førte med seg mye skade som de fortsatt driver og gjenoppbygger. Det var en ekstrem stille by med lite liv. Det ble en tidlig avgang fra Christchurch morgenen etter, hvor vi dro videre til Picton. Derfra tok vi ferja over til nordøya hvor vi tilbrakte en natt i Wellington. Fra Wellington kjørte vi strake vegen til Auckland, og det er litt av en tur, skal jeg si deg. Fra sør, nesten helt opp til nord, og det tok rundt ti timer. 

Nå sitter jeg i Auckland med kofferten ferdig pakket, og jeg har noen lange reisedøgn foran meg. I kveld går turen videre til Hong Kong hvor jeg har rundt 24 timer, før jeg reiser videre til Vancouver på onsdag. Snart blir det sommer på meg og! 

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar