tirsdag 22. mars 2016

Vår i Vancouver

Endelig er våren her! Den kom vel egentlig i februar og har vært her en stund ifølge de innfødte, men jeg har ikke vært helt overbevist før nå. Solen har skint tre dager i strekk, noe som må være rekord på den tiden jeg har vært her. Vårblomstene springer ut og trærne begynner så smått å bli grønne. Snart er det på tide å dra frem vårjakken. På torsdag hadde jeg plutselig fri så da benyttet jeg muligheten til å dra i parken og ta bilder av alle vårblomstene. Jeg var i Queen Elizabeth Park, hvor det var masse blomster og nydelig utsikt til snødekte fjell i det fjerne. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: det finnes ikke noe bedre enn Vancouver på en solskinnsdag!

























I helgen var vi innom Catfé, som er en kattecafé. Altså du kjøper en kopp kaffe og nyter den mens du koser med pusekatter. Tror ikke det finnes noe slikt i Norge (enda), men det er utrolig populært og man må reservere for å få plass. Heldigvis hadde vi flaks, vi bare dro dit og spurte om de hadde noen ledige plasser. Da det var noen som ikke hadde møtt opp til sin avtale fikk vi plassen deres. Det er et helt utrolig genialt konsept. De har katter som er hjemløse og klare for adopsjon, og noen av kattene var allerede adoptert bort og klare for å dra til sine nye hjem. For noen uker siden måtte hele kafeen stenge fordi de var tomme for katter - alle var blitt adoptert! 







Tror jeg har funnet min nye drømmearbeidsplass

3 kommentarer:

  1. Ååå, det bare helt nydelig ut!!! Ta gjerne mange flere bilder,presse! Me love :-D

    Og det med kattekafe for katter som skal adopteres bort er jo genialt :-D

    Ønsker deg ellers en så god påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah, autocorrect altså...
      *ser
      *please

      Slett
    2. Ah, autocorrect altså...
      *ser
      *please

      Slett