torsdag 3. mars 2016

Museumsbesøk!

Etter bekyringsmeldinger hjemmefra om at jeg ikke går nok på museum, har jeg nå tatt meg kraftig sammen og vært på hele TO museer siden sist!

Første er Telus World of Science
Dette ligger rett ved der jeg bor, og jeg kjører forbi der hver dag og har lenge hatt lyst til å ta turen. Dette er akkurat som Teknisk museum hjemme i Norge og er kjempegøy! Masse ting å se/gjøre/ta på/prøve/leke med og man blir som unger igjen.










Museum nr. to er Museum of Anthropology
Dette museet ligger på campusen til University of British Columbia og er utrolig fint. Vi ruslet rundt på campusen, som er svæææær, og en liten del av meg fikk plutselig lyst til å bli student igjen. Museet består hovedsakelig av utstillinger av kunst og kultur fra First Nation people fra BC. Jeg kan alt for lite om denne delen av Canada og har lenge hatt lyst til å dra hit for å lære mer. Museet består også av en utstilling av ting fra flere land over hele verden.


















Å gå på museum er noe av det beste jeg vet på regnværsdager, noe som er stort sett hver eneste dag her i Vancouver.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar