onsdag 8. januar 2014

Hello London

På tide å få i gang denne bloggen kanskje.

Jeg kom til London på fredag. Lørdag brukte jeg på å finne skolen, titte rundt i byen og handle litt småtteri til rommet. Jeg deler kjøkken med fem andre (som helt tydelig aldri har lært seg å rydde og vaske). Jeg bor veldig fint og sentralt. Helt ok standard og med eget bad som er herlig.
Litt dekor på veggene som var hvite og triste

På søndag var jeg på orientering for alle utvekslingsstudentene. Masse info å sette seg inn i. Jeg driver for tiden og finner ut hvilke fag jeg vil ha. Litt styr å få timeplanen til å gå opp, men jeg tror jeg har klart det nå, så håper jeg får de fagene jeg vil ha. Har allerede vært på tre forelesninger, og det virker så langt veldig spennende. To av de er helårsfag, dvs jeg hopper rett inn mellom første og siste semester så det blir litt å ta igjen, men tror det skal gå greit.

Noen nye fine kart til samlingen min

Nå har jeg lært meg veien til skolen (ca 20 min å gå fra der jeg bor) og fått meg bibliotekskort så jeg er SOAS-student på ordentlig! Føles veldig gøy å gå på en skole som er eksperter på utvikling, Afrika- og Asiastudier, og ingen som ser rart på meg når jeg sier hva jeg studerer for alle er her for å studere det samme. Gleder meg til å komme skikkelig igang, og bli en ekte londoner:-) 

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar