mandag 19. oktober 2015

Update

Har på følelsen at det blir litt så som så med denne bloggen.

Jeg har nå vært i Canada i litt over to uker, men det føles mer som to måneder. Veldig mye har skjedd og jeg føler at jeg alltid er på farten, enten på jobb, ute med folk eller handler og fikser ting til det nye rommet mitt. For jeg har endelig funnet et sted å bo! Har fått meg et rom i et kollektiv rett ved Chinatown. Det ligger rett utenfor sentrum, og rett ved buss og tog så jeg er veldig fornøyd. Jobber fortsattt på samme café, og det er jo et godt tegn. Blenz heter den, og jeg føler endelig at jeg begynner å forstå litt mer og komme inn i det. Har heldigvis veldig hjelpsomme og hyggelige kollegaer som svarer på de samme dumme spørsmålene mine igjen og igjen og hjelper meg masse. På jobb i Norge lager jeg en latte i ny og ne, og hvis noen føler seg veldig adventurous vil de kanskje ha litt sirup i. Her er det helt anneledes. Det er 3425125 ulike typer kaffe, iskaffe, iste, sjokolade, shaker, te, telatte og jegvetikkehva. I begynnelsen syntes jeg alle bare kunne bestille en latte for det vet jeg hvertfall hva er. Men nå syns jeg alle som bestiller latte er litt kjipe, det er jo så utrolig mye annet spennende å smake på! Så jeg begynner hvertfall å få dreisen på alle de ulike typene og det er veldig gøy.
Dette er utsikten min fra caféen hver dag, så jeg klager ikke. Jeg jobber i en havn, og har utsikt til bådet havet og snødekte fjell i det fjerne. Alt i alt koser jeg meg veldig:)

4 kommentarer:

  1. Bra! Da er du i gang! (Og: å bo like ved Chinatown er ikke noe dårlig trekk.) Venter på mer. Det må da finnes noen museer der??

    SvarSlett
    Svar
    1. Må absolutt ta meg tild til å besøke noen museer snart! Har sett meg ut et par jeg vil besøke :)

      Slett
  2. Så gøy at du har funnet deg et sted å bo. Og så såpass sentralt :-)

    Når det gjelder alle typer kaffe! Så sykt digg! Alle de menneskene som går glipp av så mye på norske vanlige kafeer.

    Og så den utsikten fra cafeen da :-D

    Rom i kollektiv like ved chinatown høres ut som det vil gi deg mange interessante middager fremover :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, veldig deilig å bo så sentralt! Satser på at det blir noen Kinamat-middager fremover ja :)

      Slett