onsdag 7. oktober 2015

De første dagene

Okey, på tide med en oppsummering!

Jeg ankom Vancouver torsdag ettermiddag. Alt gikk heldigvis smooth på flyplassen og etter noe venting fikk jeg plukket opp work permit-en min. Fredag var jeg rimelig jetlagged og våknet kl 5. Lå en stund og hørte på romkameratene mine snorke før jeg startet dagen.  Den bestod av å ordne litt praktiske ting, som social insurance number og canadisk simkort. Lørdag morgen hadde jeg et jobbintervju på en café. Senere på dagen dro jeg til Granville Island. Der var det mange små søte turistsjapper, pluss det beste jeg vet, nemlig et matmarked! 


Utsikt mot Downtown Vancouver fra Granville Bridge








Søndag dro jeg til Stanley Park. Det er en diger park, større enn Central Park i NY, så jeg var jo dømt til å gå meg vill. Utrolig fint der, spesielt på denne årstiden med de fine fargene. Så jeg ruslet rundt der en stund og spaserte over Lions Gate Bridge som forbinder Downtown Vancouver med North Vancouver.













 
Lions Gate Bridge og North Vancouver fra Stanley Park


Mandag tok en jeg tur i banken for og ordne konto, og mens jeg satt der fikk jeg en sms med beskjed om å være på jobb innen en time. Da måtte jeg hive meg rundt og spurtløpe tre kvartaler for å ta igjen bussen. Så både i går og i dag (tirsdag) har jeg vært på jobb. Jeg er fortsatt litt usikker på om jeg faktisk har fått jobben eller om de bare tester meg for å se om jeg duger? De jeg jobber med er hvertfall utrolig hyggelige, så jeg håper jeg får bli. Jeg bor fort tiden på en hostel downtown, men håper på å finne et mer permanent sted å bo snart. Wish me luck!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar