lørdag 4. april 2015

Studentlivet

Samtidig som alle hjemme står i skisporet og legger ut hyttebilder på facebook, tilbringer vi påsken på en hvit sandstrand. Vi er i Jambiani, en liten by sørøst på øya og har det i grunnen ganske greit med stranden bokstavelig talt rett utenfor døren. Dagene består av å sove lenge, spise sen frokost, hoppe inn i bikinien og legge seg på stranden. Vannet er alt for varmt til å være noe avkjølende fra den stekende solen, men det er likevel deilig å bade. Bortsett fra å dra på snorkletur en dag, ligger vi stort sett flate og tar livet kraftig med ro, vel vitende om at hverdagen kommer fort nok. Nå begynner ferien å gå mot slutten og om en uke er vi tilbake i Norge. På tirsdag tar vi ferja tilbake til Dar es Salaam, og torsdag kveld bærer det til flyplassen for å rekke flyet hjem som går natt til fredag. Vi er enige om at det skal bli utrolig godt å komme hjem til Norge, og vi har alle norsk mat på hjernen for øyeblikket. Helt vilt å tenke på at av tre hele måneder er det bare (under) en uke igjen til jeg er hjemme i Norge. Det føles ut som i går da jeg satt alene på rommet mitt i Kilwa og telte 82 dager til jeg skulle hjem. Nå er det 5. Her er noen bilder fra livet den siste uken til tre hardtarbeidende studenter *kremt*. 












2 kommentarer:

  1. Det ser ut som et veldig godt studentliv det der! Og ja, tre mnd har gått kjempefort! Kos deg med de siste dagene.

    PS, så koselig at du har fått deg en ny kattepus-venn =)

    stor klem!! (BTW du er drit brun!!!! ) :P

    SvarSlett
  2. Ja, kan ikke klage :)
    Alle kattene her er i mental ubalanse så jeg holder avstand.

    SvarSlett