torsdag 9. april 2015

So long, Tanzania

Det har vært noen flotte og krevende siste måneder. Det har vært en reise full av opplevelser, nye erfaringer, kultursjokk, gleder, mye frustrasjon og enda mer latter. Jeg har blitt kjent med nye mennesker og en ny kultur (som jeg ikke blir riktig klok på, godt jeg skal hjem nå), spist rar og ny mat, lært om landets stammer og levemåter, levd med afrikanere i over en måned, og har lært meg å hilse og takke på swahili. Den siste måneden har jeg reist rundt med to herlige jenter som deler min reiselyst og humor og vi har hatt latterkramper flere ganger enn jeg kan telle. Nå har jeg sjekket ut av det siste hotellet, kjørt siste tur med bajaj (og kranglet om prisen for siste gang), og drukket min siste mangojus. Og nå sitter vi på flyplassen og er ekstremt klare for å komme hjem til Norge.

Jeg må jo så klart lage en liten filmsnutt fra turen, så stikk innom igjen om noen dager. Nå må jeg komme meg hjem og få styr på denne bacheloroppgaven. Tanzania, du har virkelig levert! Takk for meg. Nå er det hjem til kakerlakkfri seng og mammas hjemmelagde mat. Vi ses i Norge!  ❤ 


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar