mandag 17. april 2017

Hong Kong

Da var det endelig på tide å tørke støv av bloggen. Det er gått noen dager siden jeg ankom Hong Kong og jeg føler det nå er på tide å gi en liten oppdatering. Vi holder for tiden til i Kennedy Town som ligger vest på Hong Kong Island og har brukt de første dagene her på å rusle rundt i området, spise masse mat og drikke enorme mengder bobble te. Været er klamt og varmt, gatene er folksomme og maten smaker nydelig. Jeg har gjort minimalt med turist-ting hittil, så til jeg får besøkt noen museer og sett litt severdigheter legger jeg ut litt bilder av området og stedene vi har vært til nå.  









2 kommentarer:

  1. Hvis dere besøker Tao Fong Shan i Shatin, bør dere forsøke å se Lotuskrypten under den åttekantede kirken. Dere må gå på nedsiden av grunnmuren til kirken og se etter en liten stentrapp. Ta en tur ut til korset også. Hvis ikke det er gjengrodd, bør dere ha en bra utsikt ut over dalen. Da vi bodde der var hele dalbunnen bare rismarker. Hvis keramikkverkstedet er åpent, er det verdt et besøk. Blir dere lei av biltrafikk er Cheung Chau bilfritt. Se om dere finner Evening Beach, som vender mot Hong Kong. Se også etter Nr. 18 Peak Road hvor vi tilbrakte alle sommerferier, og nytt utsikten ut mot Kinahavet.
    Hilsen Pappa

    SvarSlett